If there was a way with me, would you run away?

Denna dag kan ha varit århundradets segaste dag. Det enda vettiga jag fått gjort idag är lite träning med Bruno annars har heeela långa dagen spenderats i sängen. Och det har varit både på gott och ont. Eftersom jag är så äckligt förkyld och verkligen inte mår bra så har det varit helt underbart att få vila, men en hel dag har bara försvunnit och det ger mig nästan lite ångest. Speciellt med tanke på att detta lär bli en rätt hektisk vecka för min del. På tisdag är det exakt en vecka kvar tills vi börjar våran APU och jag är så galet jävla taggad samtidigt som jag nästan är livrädd. Jag ska tillbringa 6 hela veckor från min familj, alla djur, mina älskade vänner och sist men absolut inte minst: min andra halva som jag är så van vid att träffa om inte varje dag så i alla fall varannan och tillbringa ungefär varenda helg med. Honom ska jag nu inte få träffa under 6 veckor med undantag från den helg jag kommer hem på besök och den helg han förhoppningsvis ska komma och hälsa på mig. Så just nu är det med skräckblandad förtjusning jag tänker på praktiken och min vistelse i Stockholm. Men samtidigt vet jag ju att jag kommer få det helt fantastiskt där nere med släkten och denna praktikplats jag verkligen kämpat för att få. Så jag vet att det kommer bli bra även fast jag kommer sakna allt här hemma! Och 6 veckor borta betyder en heeeeeeel del packning, måste börja skriva packlistan ikväll och se över min tvätt och hela fadderullan. Så sysslolös kommer jag inte att vara. På tisdag ska jag till stan med min käraste och spenderar även natten där eftersom jag har en tid på um på onsdag. Men på tisdag ska även världens bästa Sofie hjälpa mig att fästa mitt löshår och jag kan inte nog tacka henne för att hon ska hjälpa mig! Hon är verkligen min räddare i nöden haha. Ska fixa fika som vi kan smaska på medan hon hjälper mig så det kommer bli så trevligt så, kan ju inte bli ngt annat än trevligt när man är med Sofie! :D Nu ska jag använda min stora hjärna till att tänka ut vad som ska skrivas upp på min antagligen 7 mil långa packlista. Önska mig lycka till nu! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0